Hoppenbrouwers en digital marketingbureau Fingerspitz hebben de prestigieuze Effective Digital Marketing Award gewonnen voor de vernieuwende en succesvolle wervingscampagne. De campagne, gericht op het invullen van meer dan 700 openstaande vacatures in een uitdagende arbeidsmarkt voor technisch personeel, werd door de jury erkend vanwege de doordachte strategie en indrukwekkende resultaten.
Hoppenbrouwers en Fingerspitz winnen de Internationale Effective Digital Marketing Award
Meer sollicitaties in een krappe arbeidsmarkt, zonder extra kosten
De uitdaging
Met meer dan 20 vestigingen verspreid over Nederland en de groeiende vraag naar technisch personeel, stelde Hoppenbrouwers zich in 2023 een ambitieus doel: 700 nieuwe werknemers en stagiaires aantrekken. Gezien de tijdbeperking was het niet haalbaar om lokaal voor alle vacatures te adverteren, laat staan op meerdere kanalen. Dankzij een nieuwe en slimme wervingscampagne boekte Hoppenbrouwers succesvolle resultaten met minimale inspanningen, zonder extra kosten.
Slimme campagne
De campagne maakt slim gebruik van online advertenties via Google en Meta, waarbij er dynamische feeds gebruikt worden om de inhoud aan te passen aan de kijkers. Zo wordt de nadruk gelegd op het maken van advertenties die persoonlijk en relevant zijn. Met handige tools zoals Channable (een platform om productinformatie te beheren voor advertenties) en Hunch (een slimme data-analysetool), worden taken niet alleen efficiënter uitgevoerd en kosten bespaard, maar behaalt de campagne ook opvallende resultaten.
Hoogtepunten van de wervingscampagne:
- Een stijging in het aantal sollicitaties
- Een verlaging van 20% in kosten per hire
- Indrukwekkende stijgingen van 89% in Click-Through Rates (CTR) en betrokkenheidspercentages met 9% op Meta-campagnes
De nieuwe campagne-aanpak van Hoppenbrouwers en Fingerspitz illustreert dat een slimme integratie van automatisering, tools en data-analyse niet alleen de efficiëntie verhoogt, maar ook daadwerkelijk invloed heeft op wervingsinspanningen en kostenbeheersing. Hoppenbrouwers en Fingerspitz zijn trots op het winnen van de Internationale Effective Digital Marketing Award en beschouwen de erkenning als een bevestiging van hun toewijding aan innovatie in een uitdagende arbeidsmarkt.
Over Hoppenbrouwers
Van eenmanszaak in elektrotechnisch werken naar een allround technisch dienstverlener. In ruim honderd jaar groeide Hoppenbrouwers uit tot sterspeler in de techniek.
Voor particulieren
Jij wilt je huis verduurzamen. Maar waar moet je beginnen? Hoppenbrouwers maakt duurzaam en comfortabel wonen mogelijk, voor iedereen.
Bekijk onze productenZakelijke klanten
Wij zijn jouw technisch partner. Met meer dan 100 jaar ervaring hebben wij voor ieder vraagstuk een passende technische oplossing.
Bekijk onze markten