Uiteraard heeft het even tijd nodig om die eenheid te vormen, maar op deze manier willen we vanuit één sterk team met een eigen uitstraling onze klanten bedienen. Vanuit verschillende specialismen kunnen we op deze manier goed inspelen op de behoefte van de klant.’ De taken van Technisch Beheer bestaan voor 70% uit het oplossen van onderhoud, inspectiewerk en storingen. De overige 30% is klein vervangingswerk uit onderhoud en storingen. Met toename van de gebouwde omgeving en tegelijkertijd krapte op de arbeidsmarkt, krijgt de afdeling het in de toekomst alleen maar drukker. Daarnaast zal de afdeling komende jaren slimmer en efficiënter gaan werken om met dezelfde mensen meer werk aan te kunnen. Ons doel richting 2030 is om in elke regio in Nederland een cluster Technisch Beheer te hebben om zo ook voor deze afdeling de lokale geworteldheid te borgen.
Blijven groeien richting visie 2030
Crisisbestendigheid is een belangrijke pijler binnen onze bedrijfsfilosofie om ons familiebedrijf financieel gezond te houden. Dat is afgelopen jaar weer heel duidelijk geworden. De (zakelijke) gevolgen van corona hebben we goed kunnen pareren en ook een cyberaanval kreeg ons er niet onder. Verbondenheid, samenwerken en een langetermijnvisie maken dat we kunnen blijven groeien richting 2030.
“We zijn een ambitieus bedrijf met meer dan 100 jaar ervaring, 17 vestigingen, bijna 1600 medewerkers en een netwerkorganisatie vol kennis en kunde.” Download hier ons jaarverslag 2021Groeien door het land
Onze groeistrategie richt zich onder andere op het openen van meerdere vestigingen verspreid over het land. Vestigingen houden zo hun lokale geworteldheid waardoor medewerkers dichtbij huis kunnen werken en ze dichtbij klanten kunnen opereren. Bovendien kunnen onze vestigingen zelfstandig opereren door te werken met zelfsturende teams en maken veel kleinen één grote. Afgelopen jaar groeiden we door de overname van een bedrijf en werd de virtuele vestiging in Arnhem een fysieke vestiging. Ook investeerden we in een nieuw pand in Sittard, waar de overgenomen vestiging weer jaren kan huisvesten.
Meer over de opening van ArnhemBundelen kennis en kunde
Onze afdeling Technisch Beheer betrok in september van het afgelopen jaar een nieuw pand in Udenhout. De binnenmedewerkers van de vestigingen Heesch, Dongen, Kaatsheuvel en Udenhout werken nu vanuit hier samen waardoor kennis en kunde worden gedeeld en betere service verleend kan worden. Geert Jacobs is clusterleider van de bijna 70 medewerkers bij Technisch Beheer en geeft aan: ‘Door overnames waren er verschillende werkwijzen en misten we op sommige plekken specifieke kennis en expertise. Door nu te centraliseren vormen we sneller een eenheid en kunnen we veel efficiënter opereren.’
Lees meer over de uitbreiding in UdenhoutDoor overnames waren er verschillende werkwijzen en misten we op sommige plekken specifieke kennis en expertise.
Technisch Beheer gaat voor groei
Wereldwijde cyberaanval
In de zomer werden we getroffen door een wereldwijde cyberaanval. Ons familiebedrijf liet zien hoe snel en adequaat we een onverwachte crisis kunnen aanpakken. De hack werd op vrijdagmiddag dankzij uitstekende beveiliging snel opgemerkt. Daarna ging het crisisteam in het weekend met ruim 200 medewerkers aan het werk om de gevolgen ervan zo beperkt mogelijk te houden en kon iedereen op maandag weer aan het werk. Ook klanten hadden er hierdoor niet tot nauwelijks last van.
Algemeen directeur Henny de Haas is enorm trots op zijn medewerkers: ‘Door de creativiteit en zelfstandigheid van onze zelfsturende teams hebben we de schade weten te beperken. Ik ben trots op hoe we in korte tijd als één grote familie onze schouders eronder hebben gezet en van iets negatiefs iets positiefs hebben weten te maken. Deze learning had ik niet willen missen!’
Lees meerStrategische routekaart 2030
Tot slot is langetermijndenken kenmerkend voor een familiebedrijf. Om voorbereid te zijn op de toekomst en perspectief te schetsen richting onze medewerkers, klanten, scholen en andere stakeholders werkte onze directie afgelopen jaar aan een strategische routekaart richting 2030. Hierbij houden we rekening met technologische ontwikkelingen, maatschappelijke uitdagingen, behoeften van klanten, scholen en medewerkers.
Aan de hand van de ontwikkelingen hebben we onszelf een aantal doelen gesteld:
- Beste en meest aantrekkelijke werkgever;
- Autoriteit en kennispartner;
- Technisch dienstverlener met hoogste klantwaardering;
- Meest duurzame technisch dienstverlener;
- Lokaal betrokken door dichtbij medewerkers en klanten te zijn.
Over Hoppenbrouwers
Van eenmanszaak in elektrotechnisch werken naar een allround technisch dienstverlener. In ruim honderd jaar groeide Hoppenbrouwers uit tot sterspeler in de techniek.
Voor particulieren
Jij wilt je huis verduurzamen. Maar waar moet je beginnen? Hoppenbrouwers maakt duurzaam en comfortabel wonen mogelijk, voor iedereen.
Bekijk onze productenZakelijke klanten
Wij zijn jouw technisch partner. Met meer dan 100 jaar ervaring hebben wij voor ieder vraagstuk een passende technische oplossing.
Bekijk onze markten