Bruynzeel Keukens: een écht Nederlands merk, met een rijke historie. Én een veelbelovende toekomst. Het bedrijf ontwikkelde een vernieuwde formule, wat vraagt om grootschalige verbouwingen in de winkels. In 2021 wordt weer een aantal winkels omgebouwd volgens het nieuwe formuleconcept ‘Welkom Thuis’. Hoppenbrouwers verzorgt alle elektra, verlichting en data-aansluitingen.
Drie jaar geleden is de formule van Bruynzeel onder de loep genomen, vertelt Martijn Kools, Manager Winkelbouw en Inrichting bij Bruynzeel Keukens. “We hebben zes persona’s gedefinieerd, waardoor onze doelgroepen op een veel passendere en meer persoonlijke manier benaderd worden in de nieuwe formule. Op functionaliteit, kwaliteit, ergonomie en budget. In de vernieuwde winkels is dat perfect doorgevoerd.”
Inspiratie
In de nieuwe formule is veel ruimte voor inspiratie. Daar worden ook de winkels op ingericht. Het nieuwe winkelconcept is modern, heeft een industrieel karakter en maakt de (deels digitale) klantreis overzichtelijker en prikkelender. De bedoeling is dat uiteindelijk alle winkels uiteindelijk overgaan op het nieuwe concept: ‘Welkom Thuis’, waarin ‘huisjes’ zijn ingericht voor ontmoeten, kiezen, ontwerpen, persoonlijke klantgesprekken en natuurlijk volop inspiratie.
Grondig verbouwen
Concreet betekent dat een flinke verbouwing per winkel. Martijn: “Wij haakten Store3D – een conceptontwikkelaar voor retail – aan als uitvoerend partner en voor projectmanagement. Met hen hebben we het ‘Welkom Thuis’-concept verder aangescherpt en ervoor gezorgd dat de trajecten praktisch en financieel haalbaal zijn. Tijdens een verbouwing hebben wij als Bruynzeel vooral een monitorende en controlerende functie; Store3D begeleidt de bouw en stuurt de diverse gespecialiseerde onderaannemers aan. Waaronder Hoppenbrouwers voor alle E-installaties, een partij met veel kennis, ervaring en een flexibele houding. Ik ben heel tevreden met die werkwijze. We zijn nu ruim een jaar bezig en ik merk echt dat we samen een geoliede machine zijn geworden.”
Strakke planning
Ingrid Reacq, Projectmanager Store3D: “Er staat een sterk concept, dat we per winkel uitrollen. De winkelverbouwingen kennen een strakke planning: in zes weken tijd strippen we de winkel volledig en richten we ‘m opnieuw in. Dat vraagt best wel wat van iedereen. Maar langer kan een winkel niet dicht blijven, met het oog op de kosten. Wij willen Bruynzeel daar optimaal in ontzorgen. Wij maken bijvoorbeeld werktekeningen en een lichtplan, zijn deels ook leveranciers van verlichting, maar fungeren ook als helikopter tijdens de verbouwtrajecten. Zodat we met onze partners op tijd en naar tevredenheid – functioneel en visueel – opleveren.”